Sunday, December 15, 2019

BBM3410SATU2019: Fotografi 5: Flatlay

Assalamualaikum semua😁

Kali ni nak kongsi tentang gambar flatlay pula.

Prof kata flatlay ni ada empat sudut:
  • Flatlay 90 darjah daripada objek
  • Half Flatlay
  • Quater Flatlay
  • Zero Flatlay 
Jadinya gambar untuk flatlay ni ada gambar manusia, makanan, minuman, kasut, dan buah-buahan.
 Oh ye, tiba-tiba teringat satu benda ni. Untuk gambar flatlay buah-buahan, Nak tahu tak buah Melon tu dapat dari mana? Buah tu saya pinjam roommate baru saya. Bukan beli ye😂. Sangguplah pergi pinjam dekat dia hanya untuk ambik gambar.

Sebabkan dia pelajar pertanian, so dia dapat buah-buahan tu sebagai hasil tanaman dia. Terima kasih kepada peminjam buah Melon. Jasa anda sangatlah saya hargai.

Saya sertakan link Youtube tau. Nanti tengok dan like tau. hihi
https://www.youtube.com/watch?v=7ZprQFwmR_s&t=25s


Buah Melon yang dipinjam😅
 

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019:Ketika dan Kalimat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua 💛 Harini saya nak kongsikan sedikit cerita yang mungkin tidak menarik bagi anda semua tapi...