Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Bird's Eye View (Wakanda Production)



Pemandangan dari tingkat 5 blok P7
Laluan itu adalah laluan yang aku sering lalui. Sebelum pergi ke kelas, pulangnya dari kelas, pergi ke kafe serumpun dan sebagainya. Boleh dikatakan itu adalah laluan umum aku. Laluan yang membukit membuat aku agak keletihan mendakinya. Tapi untunglah aku, lemak aku semakin berkurangan disebabkannya. Dah semakin sikit lemak aku. Terima kasih ye. 



Bulatan jalan raya
Jalan yang sering dilalui oleh pelbagai kereta. Bus dan motosikal juga ada. Kadang-kadang laju, kadang-kadang perlahan. Mesti terasa gelikan bulatan itu. Tapi itulah fungsinya, sebagai penghubung jalan bagi mereka yang melaluinya. Nasib baik ada laluan bulatan itu, kalau tak? Alamatnya mereka kena berpusing sungguh jauh. Buat habis minyak sahaja. Pam minyak pun makin kaya. Sekian.


Pemandangan tingkat 5 bangunan blok P7 belah kanan
Dari atas boleh nampak tasik dengan kafe. Masa awal sem 1 & 2 pernah berkayak dekat tasik itu.  Pakai kain bunga-bunga lagi, tak sesuai langsung,  Tapi disebabkan teringin sangat. Maka, redah jelah. Yelah tak pernah berkayak. Tiba-tiba ada peluang untuk berkayak. Apalagi mainlah. Tapi yang kelakarnya aku dengan kawan aku tak pernah berkayak. Tiada pengalaman langsung. Jadinya kami hanya main pusing-pusing sahaja dekat tengah tasik itu. Apalah gaya kami masa itu kalau tengok dari atas kan? Mesti kelakar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019:Ketika dan Kalimat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua 💛 Harini saya nak kongsikan sedikit cerita yang mungkin tidak menarik bagi anda semua tapi...